6 marca 2014

Podstawy dobrej energi

1. RUSZAJ SIĘ!

Ruch to najlepszy sposób na poprawę samopoczucia i utrzymanie zdrowia. Gdy czujesz spadek energii wyjdź na spacer, na rower, idź popływaj, poćwicz na fitnessie, uprawiaj jogę w parku albo wybierz się na wycieczkę w góry. Świeże powietrze i solidna porcja tlenu wzmocni Twój układ odpornościowy, podniesie poziom endorfin – hormonu szczęścia, a krew zacznie krążyć szybciej, dzięki czemu poprawi się wygląd Twego ciała. Zmęczenie spowodowane wysiłkiem fizycznym to najlepszy reduktor stresu, a aktywność w dowolnej formie zawsze dodaje energii, radości i nowej perspektywy patrzenia na nasze problemy.

2. ODŻYWIAJ SIĘ!

Racjonalne i prawidłowe odżywianie to podstawa dobrego samopoczucia zarówno fizycznego jako psychicznego. Odpowiednio dobrana dieta sprawia, że każdy posiłek dodaje Ci energii, a nie wręcz odwrotnie – powoduje ospałość i niechęć do działania. To co jemy, jak jemy i kiedy, decyduje o naszej psychofizycznej formie i prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Pij wodę, jedz owoce i warzywa, pełnoziarniste produkty zbożowe, ryby, ogranicz tłuszcze, sól, alkohol, rozkoszuj się smakiem i uczyń z jedzenia ceremonię. Nigdy nie jedz w pośpiechu. I zawsze pamiętaj: jesteś tym co jesz!

3. SPOTYKAJ SIĘ!

Najpiękniejsza energia to dobra energia płynąca od życzliwych nam ludzi. Dbanie o relacje z najbliższymi, pielęgnowanie przyjaźni i więzi rodzinnych, otwartość na ludzi pomoże nam w pielęgnowaniu własnego dobrego samopoczucia. Wyjdź na imprezę, zaproś znajomych na kolację, wyjedź z przyjaciółką na weekend, spędź z babcią popołudnie w ogrodzie – i ciesz się piękną, ulotną chwilą, która jest wzajemnym transferem dobrej energii.

4. ŚMIEJ SIĘ!

Skoro wiesz od dziecka, że śmiech to zdrowie, to dlaczego tam mało się śmiejesz? To najlepsza metoda odstresowująca, odprężająca, a nawet odmładzająca. Nieważne czy oglądasz banalny serial, gadasz o głupotach z koleżanką, czy pływasz w oparach absurdu i czarnego humoru w towarzystwie swoich przyjaciół. Śmiejąc się wzmacniasz mięśnie, dotleniasz cały organizm, przyspieszasz przemianę materii, pobudzasz układ odpornościowy, hamujesz wydzielanie hormonów stresu, etc., etc. Jak widzisz, śmiech to naprawdę zdrowie. Śmiej się!

5. BĄDŹ SOBA!

Nie udawaj, że jesteś inna, niż naprawdę jesteś. Świadomie ograniczaj ilość ról, w które wtłacza Cię otaczająca rzeczywistość. Zrelaksujesz się i poczujesz pozytywną energię płynącą z życia tylko wtedy, kiedy będziesz sobą. Podążaj za swymi marzeniami, realizuj swoje cele i pragnienia, nie bój się wypowiadać swojego zdania. Emanuj dobrą energią i zarażaj nią innych. Powodzenia!